Marka New Holland od ponad dziesięciu lat wdraża innowacyjną strategię Clean Energy Leader (Lidera Czystej Energii). W ramach tej strategii opracowała w 2013 roku prototyp koncepcyjnego ciągnika zasilanego metanem – T6 Methane Power, który w kolejnych latach był dalej rozwijany oraz testowany przez klientów. W Polsce po raz pierwszy został pokazany na tegorocznych targach Agrotech w Kielcach.
W ciągniku zastosowano przełomową i bardzo wydajną technologię spalania, specjalnie zaprojektowaną do zastosowań rolniczych przez firmę FPT Industrial, markę CNH Industrial. Zasilany metanem 6-cylindrowy silnik NEF o mocy 180 KM i momencie obrotowym wynoszącym 740 Nm charakteryzuje się takimi samymi wartościami tych parametrów jak porównywalny standardowy silnik wysokoprężny, ma taką sama trwałość i okresy międzyprzeglądowe. Zapewnia przy tym do 30% oszczędności kosztów eksploatacji. Innowacyjna budowa zbiornika, stanowiąca konstrukcję rurową z wieloma warstwami kompozytów, umożliwia nieprzerwana pracę ciągnika przez cały dzień, co jest porównywalne z odpowiednimi silnikami wysokoprężnymi. Dodatkową zaletą ciągnika T6 Methane Power jest cicha praca. Poziom hałasu został zmniejszony do 3 dBA, co przekłada się na niemal 50% redukcję hałasu podczas jazdy. W rzeczywistych warunkach terenowych koncepcyjny ciągnik zasilany metanem wykazuje mniejszą o co najmniej 10% emisją CO2 oraz 80% redukcją ogólnej emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. Wydajność środowiskowa tego modelu poprawia się jeszcze bardziej, gdy zasilany jest biometanem produkowanym z pozostałości po poprzednich uprawach i odpadach hodowlanych w gospodarstwie, co daje niemal zerową emisję CO2.
Zespół projektowy CNH Industrial opracował niezwykle efektowną, futurystyczną stylistykę ciągnika, czerpiąc inspiracje z konstrukcji samochodów. Efektem prac projektantów jest w pełni zintegrowane nadwozie z zaznaczonymi klasycznymi elementami stylu New Holland, takimi jak charakterystycznie zarysowane wloty powietrza na masce i światła, oraz wyraziste wzornictwo marki w postaci charakterystycznych foteli, upodobnione do kształtu liścia. Stylistyka nadwozia jest wyrazem w pełni zintegrowanego podejścia projektowego, obejmującego maskę, przednie i tylne błotniki oraz zbiornik paliwa, które wspólnie tworzą harmonijny i stylowy wygląd. Kabina ciągnika ma o 20% więcej elementów przeszklonych w porównaniu ze standardowymi ciągnikami, a panoramiczne szyby zapewniają widoczność w zakresie 360 stopni. Dach w formie kopuły, wykonany ze szkła płaskiego, jest zintegrowany z systemem rolnictwa precyzyjnego (anteną do odbioru sygnałów GPS, GLONASS).
Wnętrze kabiny zapewnia operatorowi ciągnika komfortowe warunki pracy ze wszystkimi elementami sterowania wkomponowanymi w podłokietnik oraz interaktywnym ekranem na podsufitce, umożliwiającym sterowanie dodatkowymi parametrami. Zespół wyświetlacza montowany razem z kołem kierowniczym przemieszcza się wraz z kierownicą, gdy ta jest podnoszona lub obniżana. To wszystko po to, by dostosować położenie elementów obsługi do operatora, zapewniając optymalną widoczność informacji we wszystkich pozycjach.
Nowy, zasilany metanem ciągnik marki New Holland zamyka wyjątkowy cykl w samowystarczalnym Gospodarstwie Niezależnym Energetycznie™. Łączy w sobie wizjonerskie koncepcje konstrukcyjne z już dostępnymi zaawansowanymi technologiami, rozszerzoną łącznością i niezawodnym zespołem napędowym, napędzając innowacyjność, która umożliwia spojrzenie w przyszłość zrównoważonego, wydajnego i produktywnego rolnictwa.